آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)

آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)

آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)


روایی سازه این پرسشنامه بر اساس تلفیق چند نظریه صورت گرفته است و مبانی نظری آن به عنوان شهودگرایی و تاکید بر احساس درونی، کنترل هیجان ها و شیوه کنترل شناختی، بهره گیری از نظام های فناوری تفکر، شخصیت خلاق و مبتکر، نوآوری و سیالی، تنوع طلبی، استقلال رای و مقاوم در برابر نفوذ دیگران، همرنگی با دیگران و انعطاف پذیری، تعریف شده است. این پرسشنامه دارای روایی سازه بوده و از طریق تحلیل عامل، با روش عناصر اصلی و شیوه چرخش واریماکس، مشخص گردیده است . پرسشنامه حاضر فقط یک عامل را اندازه گیری می کند و به راحتی می توان عناصر سازنده خلاقیت را به عنوان عوامل در نظر گرفت، زیرا همبستگی بالایی بین معرفه های پرسشنامه وجود دارد (کامکاری و مشکانی، ۱۳۸۲، به نقل از ساعت چی و همکاران، ۱۳۸۹). در راستای اندازه گیری روایی بیرونی، ۳۰ نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردیدند و پرسشنامه خلاقیت تورنس و خلاقیت عابدی، به عنوان ملاک های بیرونی، همراه با پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی، برای آنان اجرا گردید. از طریق تحلیل های آماری مشخص گردید که پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی،  بالاترین میزان همبستگی را با نمرات پرس …

آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)


روایی سازه این پرسشنامه بر اساس تلفیق چند نظریه صورت گرفته است و مبانی نظری آن به عنوان شهودگرایی و تاکید بر احساس درونی، کنترل هیجان ها و شیوه کنترل شناختی، بهره گیری از نظام های فناوری تفکر، شخصیت خلاق و مبتکر، نوآوری و سیالی، تنوع طلبی، استقلال رای و مقاوم در برابر نفوذ دیگران، همرنگی با دیگران و انعطاف پذیری، تعریف شده است. این پرسشنامه دارای روایی سازه بوده و از طریق تحلیل عامل، با روش عناصر اصلی و شیوه چرخش واریماکس، مشخص گردیده است . پرسشنامه حاضر فقط یک عامل را اندازه گیری می کند و به راحتی می توان عناصر سازنده خلاقیت را به عنوان عوامل در نظر گرفت، زیرا همبستگی بالایی بین معرفه های پرسشنامه وجود دارد (کامکاری و مشکانی، ۱۳۸۲، به نقل از ساعت چی و همکاران، ۱۳۸۹). در راستای اندازه گیری روایی بیرونی، ۳۰ نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردیدند و پرسشنامه خلاقیت تورنس و خلاقیت عابدی، به عنوان ملاک های بیرونی، همراه با پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی، برای آنان اجرا گردید. از طریق تحلیل های آماری مشخص گردید که پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی،  بالاترین میزان همبستگی را با نمرات پرس …

آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)


روایی سازه این پرسشنامه بر اساس تلفیق چند نظریه صورت گرفته است و مبانی نظری آن به عنوان شهودگرایی و تاکید بر احساس درونی، کنترل هیجان ها و شیوه کنترل شناختی، بهره گیری از نظام های فناوری تفکر، شخصیت خلاق و مبتکر، نوآوری و سیالی، تنوع طلبی، استقلال رای و مقاوم در برابر نفوذ دیگران، همرنگی با دیگران و انعطاف پذیری، تعریف شده است. این پرسشنامه دارای روایی سازه بوده و از طریق تحلیل عامل، با روش عناصر اصلی و شیوه چرخش واریماکس، مشخص گردیده است . پرسشنامه حاضر فقط یک عامل را اندازه گیری می کند و به راحتی می توان عناصر سازنده خلاقیت را به عنوان عوامل در نظر گرفت، زیرا همبستگی بالایی بین معرفه های پرسشنامه وجود دارد (کامکاری و مشکانی، ۱۳۸۲، به نقل از ساعت چی و همکاران، ۱۳۸۹). در راستای اندازه گیری روایی بیرونی، ۳۰ نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردیدند و پرسشنامه خلاقیت تورنس و خلاقیت عابدی، به عنوان ملاک های بیرونی، همراه با پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی، برای آنان اجرا گردید. از طریق تحلیل های آماری مشخص گردید که پرسشنامه سنجش خلاقیت شغلی،  بالاترین میزان همبستگی را با نمرات پرس …

علوم انسانی

آزمون,خلاقیت شغلی,اتلاف وقت ,مشکلات ,حل مسائل ,جلب رضایت دیگران ,هیجان های درونی ,مقابله با مشکلات ,افکار ,اندیشه ,تصمیم گیری ,طبقه اجتماعی ,بحث

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.